Telefon
WhatsApp
İnstagram
Facebook

TBR Lastik ; 2000 yılından beri kamyon, otobüs ve iş makinesi lastiklerinde kaliteli, güvenli kaplama ve tamir hizmeti veriyor. Firmamız hizmete başladığı ilk günden bu yana, sürekli yenilikçi arge çalışmaları ve kreatif çözümleri ile birlikte Türkiye’de ilk kez iş makinesi lastikleri limit dışı yara tamiri konusunda ilk ve tek marka olarak sektörümüze yön vermektedir.

İLETİŞİM

Lastik Kaplama Süreci: Kamyon ve İş Makineleri İçin Adım Adım Rehber

Lastik Kaplama Süreci: Kamyon ve İş Makineleri İçin Adım Adım Rehber
  • 30 Mart 2025, 19:41

Lastik Kaplama Süreci: Kamyon ve İş Makineleri İçin Adım Adım Rehber

Lastik kaplama, ticari araç filolarının maliyetlerini düşürmek ve sürdürülebilirliği artırmak için tercih ettiği en akılcı uygulamalardan biridir. Ancak bu sürecin gerçekten başarılı olması için her adımın dikkatli ve standartlara uygun şekilde uygulanması gerekir.

Bu rehberde, kamyon ve iş makinelerine özel lastik kaplama sürecini başından sonuna kadar açıklıyor; nelere dikkat edilmesi gerektiğini, hangi lastiklerin kaplamaya uygun olduğunu ve nasıl bir kalite kontrol mekanizması işletilmesi gerektiğini aktarıyoruz.

1. Karkas Muayenesi: Her Şey Burada Başlar

Kaplama sürecinin en kritik adımı, lastiğin gövdesi yani karkas yapısının incelenmesidir. Çünkü kaplama yalnızca karkası sağlam olan lastiklere uygulanabilir. TBR Lastik olarak, lastiğin iç ve dış yapısını özel cihazlarla inceliyor, gizli hasarları da tespit ederek riskleri en başta ortadan kaldırıyoruz.

  • Yanak çatlakları
  • Tel kırıkları
  • Kat yerlerinde ayrılma
  • Limit dışı yarıklar

Bu tür sorunlar tespit edilirse, kaplama yapılmaz ya da gerekirse limit dışı yara tamiri uygulanır (ki bu hizmet Türkiye’de yalnızca bazı firmalar tarafından verilmektedir).

2. Sırt Soyma (Buffing): Eski Kauçuk Temizlenir

Muayeneyi geçen lastik, özel makinelerde sırt kısmı tornalanarak temizlenir. Bu işleme “buffing” denir. Eski desen tamamen soyulurken karkasın yapısı korunur. Bu aşama aynı zamanda yeni kaplamanın yüzeye daha iyi tutunmasını sağlar.

İşlem sonunda lastik yüzeyi pürüzlü ve temiz bir form kazanır. Bu, yeni kauçuğun en ideal şekilde uygulanmasına zemin hazırlar.

3. Onarım (Gerekirse)

Soyma işleminden sonra, karkasta tespit edilen küçük hasarlar özel malzemelerle tamir edilir. Bu işlem; tel takviyesi, dolgu kauçuğu ve özel astar uygulaması ile gerçekleştirilir. Eğer yara limit dışındaysa ve teknoloji uygunsa, derin yara tamiri yapılabilir.

4. Kaplama Yöntemi Seçimi: Soğuk mu Sıcak mı?

Karkas hazırlandıktan sonra sıra gelir yeni sırt malzemesinin uygulanmasına. Bu noktada iki farklı yöntemden biri tercih edilir:

Soğuk Kaplama (Pre-Cure)

  • Önceden desen verilmiş sırt kauçuğu uygulanır.
  • Düşük sıcaklıkta preslenerek entegre edilir.
  • Daha kısa sürede tamamlanır.
  • Kamyon ve otobüsler için idealdir.

Sıcak Kaplama (Mold-Cure)

  • Ham kauçuk doğrudan karkasa uygulanır.
  • Kalıp içinde yüksek sıcaklıkta pişirilir.
  • İş makineleri ve zorlu saha koşulları için tercih edilir.

5. Vulkanizasyon

Kaplama sırtı uygulandıktan sonra lastik vulkanizasyon presine alınır. Bu aşamada yüksek ısı ve basınçla kauçuk karkasa tamamen kaynaştırılır. Bu işlem lastiğin dayanıklılığını ve performansını belirleyen kritik bir noktadır.

6. Final Kontrol ve Test

Vulkanizasyondan çıkan her lastik detaylı bir son kontrolden geçirilir. Balans, sıvı sızdırmazlık, desen simetrisi gibi unsurlar test edilir. Bazı durumlarda röntgen (X-ray) kontrolü yapılır.

Bu aşamadan başarıyla geçen lastik, kaplama etiketi ile işaretlenir ve sevkiyata hazır hale getirilir.

TBR Lastik Farkı

  • 25 yılı aşkın deneyimle tam otomatik kaplama tesisi
  • 3700R57 ebatına kadar iş makinesi lastiği kaplama
  • Soğuk ve sıcak kaplama hizmeti
  • Sailun Lastik distribütörlüğü
  • Türkiye’de ilk limit dışı yara tamiri garantisi

Kaplama Kaç Kez Yapılabilir?

Kaplama sayısı, lastiğin karkas kalitesine ve kullanım koşullarına bağlı olarak değişir. Uygun koşullarda, tek bir lastik 2 hatta 3 kez kaplanabilir. Her kaplama öncesi karkas kontrolü ile bu değerlendirme yeniden yapılmalıdır.

Sonuç

Lastik kaplama süreci; teknik bilgi, deneyim ve kalite ekipmanı gerektiren bir hizmettir. Doğru uygulanmadığında güvenlik riski doğurabilir, ancak TBR Lastik gibi uzman firmalarla çalışıldığında hem maliyet avantajı sağlar hem de yeni lastik kalitesinde performans elde edilir.

Kamyon, otobüs ve iş makineleri için kaplama süreci hakkında daha fazla bilgi almak veya lastiklerinizi değerlendirmek isterseniz, bizimle iletişime geçebilirsiniz.



Bize Soru Sorun
Bizimle iletişime geçmek ve soru sormak için iletişim butonuna tıklayınız.

İLETİŞİM