1915 yılında lastiğin üzerinin rahat deri parçaları ile kaplanmasıyla süregelen sektörün ilk adımları , 1925 senesinde sıcak sistem kaplama, 1940’lı yıllarda soğuk sistem lastik kaplamanın icadı ile dünya lastik sektörüne yeni bir ivme kazandıracak soğuk sistem kaplamanın açınma periyodu adım atmıştır.
Ön pişirmeli yüksek yoğunluktaki sırt kauçuğu, çalışma alanı standartlarına gore hazırlanmış varlıklı desen seçenekleri , üstün kilometre performansı ile en düşük kilometre maliyetinin sağlamış olduğu fayda maliyet avantajı, lastiğin kaplanabilirliğinin korunması , uzun karkas ömrü elde eden soğuk sistem kaplama, sıcak kaplamanın değişken ve durağan olmayan kauçuk kalitesi dar ve standart desen kalıpları ile karkasa uyguladığı yüksek ısı ve basıncın verdiği ziyanı tamamıyla ortadan kaldırmış olup bugün kaplama sektöründe soğuk sistem kaplama dünya pazarında % 70’in üzerinde bir pazar payına ulaşmıştır.
Günümüzde gelişmiş ve gelişmekte olan bütün ülkelerde hızla artan araç ve lastik sayısı , bir kamyon lastiğinde elli’den fazla hammadde ,on’dan fazla karışımın olduğu , ömrünü tamamladığında ortalama 60 kilo civarında bir atık halini almış olduğu, geri kazanılımı fazlaca zor doğaya, çevreye, ülke ekonomisine verdiği zarar düşüldüğünde lastiklerin birkaç kere yeni lastik performansında kullanımı ve kaplanılabilirliği konusunda maximum özeni göstermeyi bununla beraber, enerji ve yer altı zenginliklerinin korunması ve tasarrufu, zararı olan toksit maddelerin daha azca tüketilmesi ile soğuk sistem kaplama sosyal bir kültür olarak kabul edilmiştir.