Kaplama işlemi, yeni lastikten beklenen faydaları ve fiziksel özellikleri sağlamak üzere, özel olarak tasarlanmış yeni lastiklere benzer kaplama desenleriyle, tarafımızdan geliştirilmiş ve onaylanmış en son teknolojilerle ve makine ve ekipmanlarla; eğitimli, konularında uzman ekipler tarafından yetkili ve UN/ECE R 108 ve R 109 standartlarına sahip kaplama tesislerinde yapılmaktadır.
Kaplama İşlemi :
– Kaplama işleminde hazır pişimiş desen, gövde üzerine uygulanır.
– Aradaki bağ, ince bir tabaka halindeki pişmemiş kauçuk ile sağlanır.
– Bu kauçuk otoklavda piştiğinde, sırt gövdeyle kaynaşmış olur.
– Sırt desenleri, gövdeye en iyi uyacak şekilde imal edilir.
– Daha sonra sırt geçirilmiş lastik otoklav denilen özel odacıklarda pişirilir. Son kontrol sırasında kaplanmış lastik üretim alanını terk etmeden önce önceden belirlenmiş en yüksek kalite standartlarını karşılamak zorundadır.
Kaplama yapılmasının nedenleri :
1) Yeni lastiklere benzer perofrmans ve güvenlik özellikleri ile lastiklere birden çok ömür sağlamak
2) Filoların ve bireysel araç kullanıcılarının işletme maliyetlerini önemli ölçüde düşürmek
3) Ayni karkas’ı birden çok defa kullanarak, daha az hammadde tüketmek suretiyle çevre konusunda ortaya çıkabilecek olumsuz etkileri önlemek
4) Daha az ÖTL/Ömrünü tamamlamış Lastik oluşmasını sağlamak.